fredag 18 december 2009

farväl, min kära

idag var min sista dag på citystay hostel. jag känner mig lite tom. och lite full. fick ju såklart en sista drink innan jag gick. eller tre. såklart. först tog min chef upp en flaska och sa 'här är det jag blev full på på personalfesten. jag tror jag drack halva flaskan själv. skaru ha en shot?' han hällde upp utan att jag hann svara. sen kollade han igenom alla flaskor och funderade på vad han mer skulle hälla i mig. tog fram en och sa 'det här är riktigt fin brandy. den måste du smaka på.' 'ehh..' sa jag. 'man ska dricka den i ett uppvärmt glas för att få fram alla smaker ordentligt.' han värmde upp ett glas till mig och hällde upp. 'mmm..' sa jag när jag hade smakat. han skrattade åt mig. sen gjorde han en white russian till mig. jag måste erkänna att jag var lite salongis när jag kom fram (dessutom två timmar försent) till schöneberg. men fan nu kommer jag ju sakna citystay. fan va alla är bra. hur kan man lämna en chef som är fullast på personalfesten (har en teori om att han däckade ett tag inne på kontoret) och matar en med sprit?
i love citystay hostel. puss.

m.

Inga kommentarer: