onsdag 25 november 2009

go west

I går var jag i Västertorp, för att köpa en gitarr.
Å inte vilken gitarr som helst, utan en sjuhelvetes läcker rosa Daisy.

Jag har aldrig varit i Västertorp förut. Det är en sån där station man känner på sig verkligen ligger skiiiitlångt bort. Typ fem stationer efter Akalla eller nåt.
Men det var inte så långt alls. Mitt emellan Fruängen och Hornstull typ.
12 minuter från Slussen, Nice.

Ofta tror man ju att stationer ligger skitalångtbort bara för att man inte har någon relation till dom. Ja menar Bredäng känns ju ganska centralt, mest för att min vän Lillen å hennes karl bodde där förut, medans Islandstorget- som ligger MYCKET närmare mig, känns so far far far away.

Det är konstigt det där.
Gitarren är i alla fall supergrym å jag satt och pillade på den helt lyriskt på bussfärden över Västerbron på vägen hem i novembernatten.

/EC

1 kommentar:

brödet sa...

va äre för gitarr?