tisdag 15 september 2009

tecken på nåt eller?

idag har jag sett två döda duvor. först när jag vattnade blommorna på innergården hörde jag en smäll följd av en duns och när jag tittade bakom mig låg där en stendöd duva på rygg med vingarna utsträckta åt sidorna och benen upp i vädret. och då undrade ju jag såklart om det var nåt slags tecken för nåt. typ att jag borde kasta in handduken eller jaaaaag vet inte, men fågel är ju mitt favoritdjur och här kommer en och dör mitt framför, eller bakom om man ska va petnoga, mig, inne på en stängd innergård med jättehöga väggar så oddsen för att en duva ska flyga in och flyga rätt in i väggen är nog mighty slim. ja det är bara gudarna som vet, och snart jag för jag ska googla duva+död+tecken. sen när en kollega hade plockat bort fågeln låg där kvar en liten blodfläck. åtminstone var det vad jag trodde. vet fortfarande inte, men jag får lite känslan av att det kan ha varit duvans hjärna som låg (eller ligger, för jag har inte plockat bort den) där. jag försökte nämligen hälla lite vatten på för att skölja bort det, men då var det liksom en liten slemmig klump bara, fast helt röd. det hade visserligen gått en liten stund så om det var blod så kan det kanske ha hunnit koagulera eller nåt på den tiden. i don't know. ska googla.
sen i alla fall när jag cyklade hem såg jag en till stendöd duva, liggandes på samma sätt, bara nån minut ifrån den förra. märkligt. slumpen eller ödet? eller är det nån slags väderomställning som gör duvorna virriga idag eller. vet inte, får googla. om du kan nåt om duvor (eller nån annan fågel, jag är intresserad av alla) kan du ju berätta det.

hejdå,
marty

Inga kommentarer: