söndag 13 september 2009

ibland är det soft på jobbet

igår vaknade jag med den värsta baksmällan jag någonsin haft tror jag. jag kan inte komma ihåg att jag har haft så ont i huvudet NÅGONSIN till följd av att jag druckit för mycket kvällen innan. men trots betongkeps och spykänslor from hell och utan energi var jag likförbannat tvungen att gå upp och CYKLA till jobbet för 10e dagen i rad (jag fick inte ledigt efter 8, som jag sa tidigare att jag skulle få).
jag börjar klockan 9 men kom inte iväg förrän 10 över, så jag var väl en 35 minuter försenad. det första som hände när jag kom till jobbet var att jag fick en hamburgare med asmycket sallad. tog två redbull också. praise the lord. tyvärr mådde jag så jävla dåligt så det tog mig en halvtimme att äta skiten och då fick jag i alla fall inte i mig hela. och dom ba oj lilla gumman var det för mycket för dig, ja hehe.. *pust*. men ändå, en heeelt ok frukost.
sen mådde jag alldeles för dåligt för att jobba, så jag gick in i ett tomt rum och satte mig på en säng en stund. typ en timme. sen var jag tvungen att gå ner och hämta en grej. och när jag kom in i köket fick jag chokladkaka och ett glas mjölk.
sen fick jag panik och energi efter chokladkakan så jag kunde börja jobba lite. klockan var nu typ halv eller kvart i 12 och jag hade inte gjort nånting egentligen på hela dan. sen var jag asduktig och snabb, fast ändå långsam, och gjorde fan riktigt fint. trots också att mina händer sved utav bara helvete, för att jag hade fått damp dan innan och filat dom (eh jag vet inte, jag kanske är utbränd.) drack lite apfel shorle emellan också för att fylla på med socker. (det är fan inte gott asså. men jag vågade inte ta iste, jag dricker redan så dyrt.) började dansa runt i korridoren.
slutade halv 3, vilket bara är en halvtimme senare än vanligt, och då stog jag ändå och snackade skit med vaktmästarn om chefen ett bra tag också. jävla bra dag då. jag börjar misstänka att jag är bäst i hela världen.
sen tänkte jag äta lite flingor innan jag gick också men jag vågade inte för arne sprang runt överallt och hälsade på mig varje gång han gick förbi hallo martina hi martina hallo hallo martina vinkivink :))))))), fast att han pratade i telefon hela tiden. men jag käkade lite äpple, snodde med mig en tröja och plåstrade om mina stackars händer innan jag gick.
sen var jag på strålande humör och gick för att titta på skor. kvinnan i butiken stirrade på mig och följde efter mig under hela tiden jag var där inne. undrar om det var för att hon trodde att jag skulle sno nåt eller om hon gillade mig. jag tror på alternativ tre.
sen på vägen hem slog jag i smalbenet på en av pedalerna ASHÅRT, men kunde inte göra annat än asgarva. jag var på bra humör. och jag hörde ett roligt skämt samtidigt, kan ha vart det med.
sen åt jag mat från hela kostcirkeln och sen somnade jag. sen vaknade jag och mådde jättedåligt igen och gick och köpte chokladflingor. sen mådde jag inte lika dåligt.

men det allra bästa med hela dagen var att jag inte en enda gång behövde pausa eller ens tog upp min ipod ur fickan. DET är lycka.

idag har jag inte lämnat sängen och har inte haft dåligt samvete för det. HEJ från marty

2 kommentarer:

GISSA?? sa...

sen mådde jag alldeles för dåligt för att jobba, så jag gick in i ett tomt rum och satte mig på en säng en stund. typ en timme.

va inte de en paus va? hihi
jag tycker ändå du e jätte duktig förresten. Jag e också duktig jag ska gå till skolan nu och räkna matte i 2 timmar. HOHO

Unknown sa...

jag brukar också asgarva när jag gör illa mig numera... som häromdagen då jag nästan skar av mig lillfingertoppen på jobbet. men är jag bitter för det? nej jag har ju råd med hyran!

men jag saaaaaaaknar diiiggggggg. du får flyga hem och lysa upp den här stan lite snart