onsdag 8 april 2009

Hypokondrisk hypnos

Först blir man glad och tänker jippikajey! Det är VÅR!
Sol utomhus (å glassar på bilddagboken).
Sen börjar det lite irriterat att klia i näsan och man tänker vafan är det här?
Även ögonen börjar bli rinniga som fiskpiss och halsen rosslar och sticks som om jag tryckt ner en gaffel med sandpapperstaggar i gapet. På väg till jobbet varje morgon, snörvlande över metrotidningarna, tittar alla andra i vagnen med avsmak i smyg på mig som om jag hade pesten.

Efter panikartade funderingar kring vem man senast låg med (är det HIV jag har fått?!!!), desperat google:ande på http://www.haruherpes.nu/ och skärrade sms till 118´s svar på allt-tjänst om hur symptom på lunginflammation uttrycker sig, inser jag vad felet på mig är.

P.O.L.L.E.N
Det är en allergi. Och juste, den kommer varje år.

Kanske borde jag trycka en t-shirt så att fittorna på tunnelbanan fattar: "Yes, I´m björkpollenallergisk, that´s why I´m hostar and snörvlar. Don´t worry. It doesn´t smittar!"

/Ec

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hatar också pollen! kommer nog dö av det...