söndag 28 november 2010

Sopor

Asså.. jag lackar satan.

Jag är medveten om att jag genom detta inlägg kommer uppfattas som en riktigt grinig pensionärsfitta. Men det kan inte hjälpas, jag tycker det här är ett problem som är alltför irriterande och som orsakar ett enormt energislöseri i form av totalt onödig extra aggression i min redan alltför dampiga vardag:

MEN VAD ÄR GREJEN MED ATT SOPSORTERINGSSTATIONEN ALLTID ALLTID ALLTID ÄR SÅ JÄVLA ÖVERFULL?!!!

Om politikerjävlarna vill att vi ska fostras till miljömedvetna korrekta samhällsmedborgare, varför i helvete gör dom det då så inihelvete svårt att ens försöka slänga sina gamla sura mjölkpaket på rätt sätt?

Efter att ett hundratals gånger ha knatat ner till återvinningsmetropolen ett stenkast från mitt hus, och där på plats insett att varenda jävla plast/metall/papp-box redan är så knökfull att det är fullkomligt omöjligt att pressa ner ens ett jävla centimeterstort batteri i skiten, och därmed vänt hem igen, så kastar jag numera allt hej å hå rakt ner i sopnedkastet till min fars stora förskräckelse. Bananskal blandat med hårsprejsflarror och gamla Metros.

Uppenbarligen är jag inte ensam. Surhaggan till hyresvärd klagar i ett (genom att sätta upp aggro-dyslektiska lappar i trappuppgången)att "nu får det vara nog" med stopp i sopnedkastet. Dessa stopp, logiskt orsakade av att folk dumpar resterna av sina bakispizzor i form av robusta kartonger i nedkastet, är ju uppenbarligen orsakade av att det inte går att pressa pizzakartong i en redan belamrad återvinningsbox.

Det lilla miljösamvete jag ändå haft sen jag såg en tragisk film om utdöende isbjörnar och ozonpaniken i högstadiet, går ju uppenbarligen inte att verkställa.
Grattis framtiden. På grund av slöa sopgubbar och snåla politiker kommer världen typ ruttna sönder av allt avfall och ni kommer käka kvicksilver från batterier i pastasåsen till middag, om nu ens klotet existerar.

Nä hörrni, jag känner mest Heja klimatförändringarna! Heja Reinfeldt! Heja Bröstcancer! Jag pallar inte ens försöka engagera mig längre.

/häxan surtant EC

Inga kommentarer: