söndag 14 november 2010

Rockin roll Ru


Vill bara upplysa er alla om att jag numera delar vardagen med en stilig blåpannad amazon på FYRTIO jordsnurr! Det är helt galet. Och jävligt mysigt, vilket man ju kanske inte kan tro. Trots sin Adhd-karaktär och aggressiva uppsyn (hon har bitit både min morsa och Tele2s dörrförsäljare så hårt att det började blöda. För att inte tala om det fem centimeter stora ärr min kompis Lillen kommer få i nacken efter fågelns loopattack mot na i förrgår), så har hon också ett mysbehov deluxe. Vardagskvällarna tillbringas i fåtöljen framför tvn, Ru sitter på min axel och jag kliar henne i fjäderskruden medans hon belåtet kuttrar samt sjunger med i jingeln till Halv åtta hos mig.

Annars så gillar hon framförallt att gunga i taklampan, snacksa knäckebröd/gurka/ananas/majs och headbanga till Simon n Garfunkel-hits.





Inga kommentarer: