måndag 29 november 2010

Bögsnö

Det är helt vansinnigt okonstruktivt och fantastiskt o-orginellt, men fan jag lackar satan på snöhelvetet.11 minus i morse när jag skulle till jobbet. Höll fan på dö bara på vägen till tunnelbanan.

En liten lustig (och jävligt skämmig grej) kring det här med att jag inte direkt är överförtjust i det vita helvetet som öser ner, var att jag i dag när jag kom ut från dörren till jobbet, och möttes av finska vinterkrigs-vindar, i ren frustration bara tokvrålade rakt ut: JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA BÖÖÖÖÖÖÖÖGSNÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!

Varpå min chef i samma stund kom lallandes runt kröken.
-Hej..?!
-Eh.. hej... *harklar till och stirrar ner i marken*
-Vem ropade du på?
-Eh.. ingen... Alls...eh... Tjarå!

Jag rätade på ryggen och försökte gå (eller PULSA) därifrån looking oberörd.

Låter kanske fjantigt, men det var fan pinsamt. Och INTE okej. Jag jobbar ju förfan som lärare. Dock är min chef jävligt kackig på svenska. Så det finns en liten liten chans att han eventuellt kan ha missförstått att jag vrålade homofobiska svordomar över vädret och på riktigt trott att ja bara hejade lite högljutt på någon... SOm då eventullt skulle hetat bög... eller snö...

Inga kommentarer: