söndag 28 november 2010

Mc EC




Det absolut bästa med Berlin är inte känslan av att befinna sig mitt i Europas indie-nav a´la arty-fashion-kokain-röj-electro-homo-bohemchick. Inte heller är det den billiga bärsen, de villiga karlarna, den farliga Africolan. Inte Egyptische museum, inte Treptower park, inte tornet eller ens Claires i Alexagallerian. Inte punken, Fischladen eller takhöjden i lägenheterna.

Det absolut bästa är något jag nyligen för första gången erfor. Och jag kan inte hålla det hemligt längre, denna guds gåva till Tyskarna! Jag talar om de helt fantastiska VEGETARISKA Donkenburgarna!!! Som bara kostar 1 peng! Äntligen föstår jag varför folk suckar av välbehag och får nåt romantiskt i blicken när man pratar om Cheeseburgare. Likaså förstår jag varför alla i McDonalds förlovade hemland USA är så hysteriskt feta. God Bless den friterade smaken av McDonaldsburgare! Transfett och plastost! Fyfan alltså! Jag kommer aldrig kunna flytta till Tyskland. Kommer bli så jävla tjock...

/EC

Inga kommentarer: