tisdag 3 augusti 2010

Uppdatering och veckovägning

Hej alla bloggfans!

Jag har spenderat majoriteten av min schyssta sommar i Skarpnäck. Jag har jobbat, jobbat och jobbet på mitt fashionabla jobb inom handikappomsorgen. Ryggont, foppatofflor och tjuvröka på rasterna. Under sommaren har kärringarna jag jobbat med gått på en Nutrilettdiet, vilket innebär att jag varit omringad av ett rökröst-hest kackel 8 timmar per dag, då de utbrända långvårdstanterna, likt höns, gafflat om points, kolhydrater och stegräknare mellan pulvershotsen med chokladsmak som dom kollektivt halsat. Jag har känt mig som VÄRSTA FETTOT, som den enda på bygget som ätit MAT till lunch å middag. Jag har stått där vid den fettindränkta personalspisen och skämts medan jag stekt på mina hemgjorda torra kikärtsbiffar och kokat kolhydrater.

Tantkollegornas forna favoritsamtalsämne nummer 1, att skryta om sina barnbarn, är nu utklassat av bantningssnacket. Målet är att dom typ ska gå ner 5 kg var, och sakta, vecka för vecka kryper dom ner nåt halvkilo (jag ser absolut ingen skillnad. Tycker att deras fullt normala "hejjagharfött3barn"-bilringar är precis lika stora/små som innan). Varje torsdag är det veckovägning och då är det en fullständig orgie i svettig psykologi och svennig jantelags "nej, men inte ska väl jag"under cover tävlan. Vem har gått ner mest!?

Det fullständigt ironiska i det hela är att det dom diskuterar näst mest är allt dom sen ska äta när dom väl gått ner 5,6,7 kg! Man kan verkligen se hur drägglet frodas i käften på de medelålders kvinnorna och smaklökarna dansar salsa när dom sitter under parasollet på uteplatsen i Skarpnäck och hetsväser "åh mozarella! åh flintastek! åh ostbågar! åååh Ben n Jerrys! ÅÅÅH CHIPS/GODIS/LÄSK/BACON/VIN/SNICKERS/POPCORN/SMÖR AAAAAAAAAAAAH!"

Fatta vad feta dom kommer bli när dom sen byter ut PulverNutrillettazNonCalories-tjafset mot allt transfett som finns på Konsum! Hellre sitter jag tamejfan här, jämnfet och glad, och äter riktiga näringsämnen och använder mina smaklökar till nåt annat än att smacka runt surt Oboy-pulver i gommen!!!

/EC

Inga kommentarer: