onsdag 3 februari 2010

paniknatt


Vaknar helt kallsvettig i min säng. Drömt mardrömmar hela natten. Vi var på nåt käckt beachparty med goth-tema. Allt var jättecoolt utsmyckat och det hängde fina ljuslyktor över havet liksom som speglade sig i vattenytan. Jag hade skitkul tills min pojkvän dumpade mig, rakt upp och ner. Tack och hej och nu tar jag bussen hem.

Jag blev helt paff och sen sa mina kompisar att nu måste vi gå hem, come on Ec. Vi var tvugna att klättra upp för ett jättejättehögt berg. Vi höll i oss i ett långt rep, och klättrade uppåt på rad. Men när den första tappade greppet och började glida ner så gled den ner på nästa person som i sin tur hamnade längre ner. Typ Dominoeffekt liksom. Det var sjukt ansträngande, mjölksyran verkligen sög i armarna och på klippavsatserna vid sidan av satt storögda sälar (!) och stirrade ut oss.
Jag var så pissrädd och jätteledsen och när vi trots allt var nästan högst upp på berget så stod en liten flicka där, som går i 6års på skolan där jag jobbar, och grät. Huset som stod uppe på berget, där vi skulle få mat och få sova och allt, var låst och nyckeln hade hon tappat ner för berget! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.

Jag är fortarande helt chockad och hjärtat slår sjukt snabbt. Fastän det bara var en dröm.

/EC

Inga kommentarer: