måndag 15 februari 2010

Förslappad och kall

Jag har verkligen förslappats. Efter ojojHaiti och TrollhättanSaab i 19-nyheterna faller jag ihop som en klubbad säl, (alternativt en trött vuxenbaby i leotajts). Varje kväll i mer än en vecka nu har jag allstå sussat innan det ens hunnit mörkna typ! Det är stört. Det kan inte bara vara vanlig slapphet, det här är totalt outstanding inte i fas med min vanliga livsrytm!

Vad är det för fel på mig? Jag trycker i mig quinoa-polenta-basmati-bananer-kiwi-enchinagard-proviva-mittvalkvinna men blir ändå inte frisk! Läkaren som stoppade nålar i armen, lyssnade på lungorna, tittade i öronen och petade med sån där bred läskig glasspinne i gommen på mig, sa att "nej jag kan inte hitta nåt fel på dej".

Tack för kaffet, och så var man inte ett skvatt klokare men 140 kroner fattigare. Jag skiter i vad Olle Olofsson säger- något stämmer inte! Jag kanske är allergisk tänkte jag och började toppa matandet av nyttigheter med rinexin och aerius och nasonex. Men vad är jag allergisk mot i såna fall? Jag klappar ju aldrig pälsdjur och det kliar inte i halsen av apelsin! Är jag kanske allergisk mot vardagen? Mot kylan?

Jag fryser visserligen dygnet runt. I dag på tunnelbanan fick jag köldrysning längs hela ryggraden. Trots att jag hade linne, tshirt, långärmad tröja, kofta, HellyHansentröja, munkis, jacka, långkalsonger, jeans, raggsockor OCH vantar på mig!!! Jag hatar att aldrig bli riktigt varm. Jag är som ett djupfryst paket potatisbullar. Tinas upp lite om man lägger ut mig framför elementet, men blir aldrig riktigt mjuk i skinnet. Dock ska jag inte klaga... Tänker på M som måste ner och brassa på kol del Max Landergård i den läskiga källarn, för att få duscha skållhett i fem minuter i det stackars tyska rivningsobjektets bathroom. Jag har i allafall varmvatten i kranen.

/EC

Inga kommentarer: