söndag 4 april 2010

rörd mamma

eftersom alla dissar mig just nu kan jag ju passa på att blogga lite. tycker ni inte att det är av sedvanlig toppkvalitet, kan jag förvarna om att jag kan ha druckit lite. (obs lite, jag är väl ingen alkis.)

idag flög fåglis. ok inte asmycket, men det var ändå ett fantastiskt ögonblick. jag och max tappade andan och tittade på varandra med förundran, förvåning och salighet när fåglis tog sina första fågelsteg när jag släppte ner honom från min hand. såg du samma sak som jag? drömde jag? det var ett mycket stort ögonblick. vi jublade och blev så stolta. sen gjorde han samma sak igen när jag skulle sätta ner honom i hans låda. han växer så snabbt nu. ni ska se hur stora och fina hans vingar har blivit. det är som att han typ har växtvärk, för han stretchar och sträcker ut vingarna lite hela tiden. så söt. och typ trotsåldervägrar lite. vill verkligen inte alls bli matad längre, han kan själv. stolt och rörd!


Inga kommentarer: