torsdag 1 april 2010

orolig mamma

igår morse (ja morse!) vaknade jag med ett ryck. ställde mig upp i samma rörelse och sprang ut till dörren i bara trosor. jag var helt säker på att det knackade på dörren. och att skulle vara fastighetsskötaren som hade vridit huvet av fåglis och nu skulle skälla på mig. öppnade sakta och försiktigt och tittade ut. där satt fåglis som vanligt. hade brutit sig ut ur sin låda och tittade på mig. innan han började skrika och springa emot mig som en flaxande galning.
jag har börjat drömma så himla mycket mardrömmar och hört konstiga ljud när jag ska sova sen jag fick fåglis. jag är verkligen livrädd att fastighetsskötaren ska komma och vrida huvet av honom! jävla känslokalla gubbe! inte för att jag har träffat honom eller vet nånting om hur han är, men jag kan tänka mig att han är den som vrider huvet av fåglis och sen vräker mig.
imorse vaknade jag och tänkte jag kunde "snooza" lite. men hörde ett ljud och hoppade upp med ett språng i alla fall. om man känner mig vet man att jag inte är den lättaste att få upp. (om du också har det här problemet kan jag rekommendera dig att skaffa barn!) men jag är så himla orolig för honom. jag sätter mitt eget liv framför hans. han är ju så himla söt!

m.

Inga kommentarer: