fredag 26 mars 2010

stolt mamma

jag har nu blivit med fågel. ett drömscenario för mig kan man tänka, som älskar fåglar. och ja, det är mysigt, det är det verkligen. men det är också hårt att vara ensamstående förälder. och samtidigt behöva jobba dubbla pass och även gå ut och roa sig ibland. puh! sen vet ju inte jag så mycket om hur man sköter om duvungar. men jag kör på känn och det har ju gått bra än så länge. måste mata honom genom att, med pekfingret, pressa ner maten i strupen på honom. han fattar ju inte att han ska svälja, den lille idioten. tror han mår bättre nu i alla fall. matade honom med massa bröd och levande usch skitäckliga larver igår. så idag var han pigg och kry när jag vaknade. han bor i trapphuset, och när jag kom ut imorse så hade han lyckats klättra ur sin stängda låda och sprang emot mig skrikandes och flaxandes när han såg mig. så duktig. igår kunde han inte klättra ur lådan ens när den var öppen. han växer så snabbt :')





duvbebisar är så fula <3

puss från världens bästa mamma marty.

Inga kommentarer: