måndag 15 mars 2010

Resor

Jag har börjat läsa resebloggar. Det är grymt att få ta del av va folk har för sig ute i stora vida världen medan man själv är kvar i Swe.

De flesta av mina polers som befinner sig på utländsk ort är arbetslösa och luspanka, men verkar ändå så fett nöjda. Och jag är verkligen sjukt avis och så jävla sugen på att åka utomlands!
Jag vill också uppleva konst, kultur, klamydia, kåldolmar och (utländska) karlar i en bohemisk våning i något coolt billigt spirituellt europeiskt land!

Så, över kaffekoppen på jobbet måndagmorgon, frågar jag min kollega M "Varför drar vi inte bara utomlands istället för att sitta och frysa i en lokal söder om stan?". M ler och svarar på sitt sedvanligt käcka vis "Men det är ju ett fantastiskt jobb vi har!"

Jag langar in en prilla och tänker ja, det är fan sant. Jag tycker hemskt mycket om mitt jobb (och det svenska påhittet snus). Berlin/Paris/London/Uruguay/Italien/Kambodja får vänta.
I allafall ett litet tag till.

/>EC

Inga kommentarer: