fredag 8 augusti 2008

Apropå det här med kärlek...

Det kommer i perioder, helt utan förvarning, som ett oförberett slag med stekpanna i bakhuvet. Helt plötsligt skaffar alla POJKVÄN.

Senaste tiden har värsta domino-effekten härjat i min bekantskapskrets och överallt har helylle-paren likt svampar svällt upp ur sumpmarken och spytt ut sin sliskiga romantik som en geléaktig hinna över allt som förut var roligt; den vanligtvis peppande repliken fest på fredag?!” möts inte längre av "yes, sure!" utan av;
nej men jag ska ju titta på film och mysgulligulla med min älskling medan han matar mej med chockladpudding mellan hångelsekvenserna…”

Så satt man där solo och ensam på fredagskvällen, som en lite mer fetlagd lookalike till Bridget Jones, utan någon partner som messar gulliga godnatthälsningar eller pussande smile:isar. Allt känns tungt och grått och ensamt.

Men egentligen så är det ju inget att deppa över, för om jag är seriös och rannsakar mig själv så inser jag att jag (om jag nu mot all förmodan skulle få det lyxiga erbjudandet om att bli någon redig mans flickvän) inte för fem öre är sugen på parförhållande"viärsåkära"-prylen! Alltså stänger jag av de smäktande kärleksballaderna som hånfullt går på repeat i skallen på mig, reser mig ur ensamhetens fåtölj och tar stegen ner till kvarterskrogen med bankomatkortet i högsta hugg och beställer tio tequilashots i baren medan jag leende intalar mig själv att singlar visst har roligare!

♥//EC

5 kommentarer:

Anonym sa...

ÖS PÅ NU DIN BITTRA FITTA!
en dag står han där, din dövblinde politiskt insatta jävel.

/employed

KÄFTEN FULL MED NÄVE sa...

inga sådana ord i vår blogg. fucker.

KÄFTEN FULL MED NÄVE sa...

jag tror på dig.

Anonym sa...

vi kan bridget jonesa tillsammans! bitterhet och cynism for life!

Baba sa...

Vi har så mycket roligare minsan!
man kan se fram emot att bli pissefull på fredag och lördag om man vill. och ha daggy med vem man vill. inte sama gamla hagga.
är ganska jobbigt när enns bästis som man hänger mest med, när man bor i det här jävla landet skaffar pojkvän och man inte längre kan se fram emot att man inte är den enda som gör bort sig för hela irland när man dricker som att man inte har lever och vissar pattarna för varje människa som går förbi. för att sen kräkas på baren eller dansa på ett fotbollsspels bord.
men jag kan i alla fall se fram emot att bli full på fredag, och hitta någon som vill ha lite kön.
kom hit elin så kan vi göra det tillsamans. single, drunk and fucking lovin it.
livin the dream